Salam Maleikum!

20 augustus 2016 - Kololi, Gambia

Hoi allemaal! Voor de mensen die het leuk vinden om te lezen; een berichtje op mijn reisblog .

Na een vlucht van bij elkaar 8 uur, met een tussenstop op het Kaapverdische eiland Sal (zijn we daar ook eens geweest), zijn we dan toch veilig aangekomen op de luchthaven van Banjul.
En dan stap je uit het vliegtuig (gewoon nog zelf via een trap) en dan slaat de warmte je in je gezicht. Het is hier ongeveer 28 á 30 graden. En wij hebben wat jullie ook hebben raad eens?

Regen. ☔️

Het is namelijk het regenseizoen hier in Gambia. We hebben nu een paar lieve buitjes gehad. Maar de locals hebben hier al wat meer regen gehad de afgelopen tijd. Niet dat regen erg is hoor! Het is nog steeds ontzettend warm. Het is zoals een regenbui op Curaçao mam hihi. Nu regent het wel stevig door, maar ach het is al avond. We leven trouwens 2 uur vroeger dan jullie.

Oh en Karin, het zwembad- en zeewater zijn hier als een warm bad. M'n nagels verkleuren niet eens!

Het enige plekje waar Nederlandse temperaturen voorkomen is op onze fantastische hotelkamer. Twee jaar geleden waren ze het complex aan het renoveren, nou het ziet er prima uit! We hebben een badkamer waar je U tegen zegt en 2 heerlijke bedden. Verder werken de koelkast en de airco prima dus het is lekker vertoeven hier.

Het hotel en de strip (waar alle restaurantjes zitten) zijn niet veel veranderd. Toen we vanmorgen naar de bank liepen werden we al meerdere keren aangesproken/nagefloten etc. We hebben ons eerste aangesmeerde armbandje al binnen. Het verhaal erachter was echter wel leuk; Het zwarte touwtje staat voor de donkere mensen, de witte schelpjes voor de blanke mensen, en samen aan een armband zijn ze één. Dus no discrimination.. Ach, je moet er maar op komen toch?! Ook lag er een taxi ondersteboven op straat. Een man wist ons te vertellen dat de chauffeur achter het stuur in slaap was gevallen. Dat was zo rond 5:30 uur vanmorgen. Een aantal uren later lag de taxi er dus nog steeds, gelukkig zonder chauffeur. Het opruimen gaat alleen niet zo snel.

Vanmorgen hebben we een lokale simkaart geregeld en hebben we de gids gesproken die Mallory al kende van haar eerdere bezoekjes. Samen met Simon (onze gids dus) hebben we onze trips doorgesproken. We gaan onder andere naar zuid-Gambia, naar Senegal en naar lokale markten. En daarnaast ploffen we gewoon lekker neer bij het zwembad en genieten we van de zon (als die door komt, want het is bijvoorbeeld vandaag de hele dag bewolkt geweest) en lezen we onze boeken in rap tempo uit.

Ook slaan we alle Gambianen van ons weg die het vooral op Mallory gemunt hebben, ze is nu praktisch al getrouwd . Maar ik neem haar wel weer mee terug. Carlo, die ring is echt super handig!

Nou, we wachten nu totdat de regen stopt zodat we kunnen gaan eten. Een poncho/paraplu/compleet regenpak/roeiboot is nu geen overbodige luxe . Na morgen zullen we wel weer wat beleefd hebben, dus voor de mensen die het leuk vinden; dan volgt er weer een blog.

Liefs uit het warme, nattige maar fantastisch mooie Gambia X

1. Bianca:
    20 augustus 2016
    Ben blij dat jullie goed aangekomen zijn. Veel plezier en pas goed op elkaar.
  2. Opa.:
    20 augustus 2016
    Leuk verhaal, blijf lekker genieten.
  3. Oma:
    20 augustus 2016
    Ik leef weer heel erg met jullie mee. Leuk zo dat verslag. Dikke kus.
  4. Nicoline:
    21 augustus 2016
    Heerlijk meegesleurd worden in jullie avontuur.....
  5. Karin:
    21 augustus 2016
    Leuk om je reisverhalen weer te lezen. Jammer dat het water te warm is om je nagels te laten verkleuren. Geniet van je avontuur. Ik wacht weer op je volgende reisverslag. Groetjes
  6. Louise:
    Heel veel plezier!